Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd) om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik dan op 'Cookies toestaan'. Lees hier onze cookieverklaring.

Cookies toestaan Weigeren

Leerkring Digitale Werkplaatsen: Mkb als klant 17-2-2022

Voor wie? Digitale Werkplaatsen en MKB-deals (besloten)

Wat? Mkb als klant - Hoe bereik en activeer je het brede mkb?

Wanneer? donderdag 17 februari van 10:00 - 11:00 uur

Vanuit de Digitale Werkplaatsen, MKB-Deals en andere organisaties zijn jullie allen druk bezig met het stimuleren van digitalisering bij het mkb. Ook al verschillen de thema's, aanpakken en regionale accenten delen jullie een hele belangrijke uitdaging, samen te vatten in de vraag: Hoe bereik en activeer je het brede mkb?

Één les hebben we samen in ieder geval geleerd: 'Hét' mkb bestaat niet. Een retailer en een bouwbedrijf hebben andere uitdagingen, en andere behoeftes. Hoe meer je weet over de doelgroepen binnen het mkb, hoe beter je ze kan bereiken en bedienen. Daarom zijn we vanuit het kennisprogramma bezig geweest om de kennis uit het netwerk over een aantal belangrijke doelgroepen binnen het mkb te bundelen, om uit te zoeken: Wat werkt wel?

Door beschikbare data vanuit Werkplaatsen en MKB-Deals in te zetten, opgebouwde kennis vanuit partijen zoals de KVK, Rabobank en Provincies te gebruiken, en panelgesprekken te voeren met een aantal sector-specialisten, ondernemers, werkplaatsen en mkb-deals hebben we voor 7 verschillende segmenten binnen het mkb een beeld samengesteld: Welke taal spreken ondernemers in deze sector, welke problematiek speelt er, en zijn er al goed werkende oplossingen?

We delen de uitkomsten graag met jullie tijdens de aankomende sessie Mkb als klant van donderdag 17 februari van 10:00 - 11:00 uur.