Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd) om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik dan op 'Cookies toestaan'. Lees hier onze cookieverklaring.

Cookies toestaan Weigeren

Een sterke reputatie als Jeans Capital

30-09-2019

#Tool

Snelle ontwikkelingen op de arbeidsmarkt vragen om een ander soort opleiden van mbo-studenten in de creatieve sector. In het onderwijsmodel van het Centrum voor Innovatief Vakmanschap Creatieve Industrie (CIVCI) kiest het ROC van Amsterdam voor nauwe samenwerking met private innovatieve partners uit de creatieve sectoren fashion, design, media en entertainment, en voor onderwijs buiten de school, op creatieve hotspots in de metropoolregio Amsterdam. 

Drie PPS’en

Bestaande publiek-private samenwerkingen van CIVCI zijn de Jean School, United College en het Dance Event Lab. Hiermee is het ROC van Amsterdam in staat beter en sneller in te spelen op veranderingen in de creatieve arbeidsmarkt. Samen met toonaangevende bedrijven leidt het roc buiten de schoolmuren jongeren op tot innovatief en creatief vakman. Zo zijn jonge professionels optimaal voorbereid op de actuele en toekomstige arbeidsmarkt.

co-amsterdam.com

James Veenhoff is voormalig directeur van de Amsterdam Fashion Week en een van de initiatiefnemers van de Jean School. Lees zijn verhaal.

Lees ook