Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd) om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik dan op 'Cookies toestaan'. Lees hier onze cookieverklaring.

Cookies toestaan Weigeren

Fieldlab De Kempen

SLIM-project in het kort 

  • Leren en ontwikkelen vanzelfsprekend maken in het mkb in de regio De Kempen 
  • Ontplooien van activiteiten en het ontwikkelen van tools om dat mogelijk te maken 

Wie? 

Een samenwerkingsverband van vier stakeholders wil in hun regio, De Kempen, voor een leercultuur in het mkb zorgen. Stichting InnovatieProject de Kempen (KOP) is de hoofdaanvrager van de subsidie daarvoor. KOP richt zich op het behartigen van de belangen van een grote groep Kempische bedrijven. Stichting ROC Summa College (Summa) is de regionale mbo-instelling. Wouters Groep B.V. (Wouters) is een bedrijf in elektrotechniek en Wagenbouw Hapert B.V. ontwikkelt en produceert aanhangwagens.  

Waarom? 

In regiogebied De Kempen zijn veel mkb-bedrijven actief die vooral bezig zijn met de hectiek van de dagelijkse praktijk, waardoor aandacht voor een Leven Lang Ontwikkelen erbij inschiet. Het samenwerkingsverband wil het voor de bedrijven mogelijk maken om op een laagdrempelige manier bezig te zijn met de ontwikkeling van hun medewerkers en daarmee een bestendige leercultuur in te bedden in de organisatie.  

Wat? 

Het samenwerkingsverband wil een aantal activiteiten ontplooien om het leren en ontwikkelen in het mkb in De Kempen op de agenda te zetten en tools aan te reiken om een leercultuur in te bedden. Het doel is om een kennis- en leerportaal te ontwikkelen waarin lesmodules worden aangeboden op allerlei vlakken, zodat medewerkers zich daarin kunnen ontwikkelen. Ook wordt er een periodieke ontwikkelcyclus ontwikkeld die mkb-bedrijven handvatten geeft om de ontwikkeling van medewerkers bespreekbaar te maken en structureel op te volgen. Tot slot wordt een methode ontwikkeld om kennis te delen door middel van leermeesterschap waarbij ervaren medewerkers worden ingezet als leerambassadeurs voor de jongere generatie.