Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd) om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik dan op 'Cookies toestaan'. Lees hier onze cookieverklaring.

Cookies toestaan Weigeren

IT Talent Development

SLIM-project in het kort

  • Creëren van een interactieve leeromgeving voor medewerkers in de ICT
  • Op maat maken en implementeren van een bestaand virtual reality e-learning-programma 

Wie?

OSC een detacherings- en adviesorganisatie uit Amsterdam die experts levert op het gebied van ICT-infrastructuur. Borg Projecten uit Hardinxveld-Giessendam is eveneens ICT-specialist. MeerBusiness Amsterdam is een maatschappelijk communicatieplatform voor ondernemende mensen en organisaties. Gedrieën maken zij zich in een samenwerkingsverband sterk voor het creëren en faciliteren van een interactieve leeromgeving voor hun medewerkers.

Waarom?

De trends en ontwikkelingen in de sector zijn grillig en hebben grote impact. De waan van de dag is al snel leidend. Met een eigen ontwikkelde leeromgeving kunnen de drie partners daarop inspelen door hun medewerkers te stimuleren zichzelf te verrijken met kennis en deze leercultuur ook duurzaam in de organisatie te verankeren. Kennis wordt integraal gekoppeld aan competenties, groei en brede inzetbaarheid. Door corona is bovendien de manier van werken enorm veranderd. Als team ben je niet meer dagelijks bij elkaar en dat heeft zijn weerslag op de samenwerking, en in het verlengde daarvan de performance. Een uniforme uitstraling en de waarde van een hecht team moeten voortdurend worden bewaakt. Ook hierin zal een eigen digitale leeromgeving kunnen voorzien.

Wat?

Het samenwerkingsverband wil een methode invoeren ter bevordering van leren en ontwikkelen in de vorm van een e-learning, op basis van een bestaand virtual reality (VR) programma van 360Outspoken BV. Dat programma bestaat uit een aantal modules, een werkboek, tutorials en oefeningen in VR. De e-learnings worden dan verder verrijkt met maatwerk VR-omgevingen waarin een medewerker direct toepast wat hij heeft geleerd in een niet van echt te onderscheiden praktijksituatie. Kennisoverdracht vindt daarnaast ook plaats aan de hand van korte microlearnings die voor medewerkers relevant zijn en waar ze zelf op in kunnen loggen.