Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd) om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik dan op 'Cookies toestaan'. Lees hier onze cookieverklaring.

Cookies toestaan Weigeren

Leerrijke groenomgeving

SLIM-project in het kort 

  • Opleidingsportaal ontwikkelen met instructiefilmpjes over basisvaardigheden op het gebied van groenvoorziening veiligheidsinstructies en het gebruik van specifieke apparatuur. 
  • Medewerkers begeleiden bij het opstellen van een persoonlijk ontwikkelplan (POP). 
  • Ontwikkelplannen in de gesprekscyclus/beoordelingsmethodiek implementeren 

Wie? 

Jos Kanters Groenvoorzieningen B.V. (onder meer specialist in faunarasters en boomverzorging) en Lux Cernit Groenprojecten B.V. (onder meer specialist in het onderhoud van verhardingen en het machinaal knippen van hagen) zijn beide ondernemingen die zich bezighouden met groenvoorziening in de breedste zin van het woord voor particulieren, bedrijven en gemeenten.  

Waarom? 

Voor het werken in de groenvoorziening is afgezien van de (te) uitgebreide hoveniersopleiding geen specifieke opleiding beschikbaar. Het personeel dat bij beide ondernemingen werkt, bestaat voornamelijk uit zij-instromers van alle leeftijden en met uiteenlopende achtergronden – maar zonder ervaring, kennis en kunde in de groenvoorziening. Die leemte gaan Kanters en Lux Cernit nu samen opvullen. 

Wat? 

De ontwikkeling van een digitaal opleidingsportaal, vol korte en bondige filmpjes waardoor een medewerker de benodigde kennis laagdrempelig krijgt aangeboden en daardoor snel aan de slag kan. Om voor dat portaal te zorgen, moeten de volgende stappen gezet worden:  

  • Instructiefilmpjes opnemen, inspreken en monteren 
  • Visualisaties maken 
  • Een portaal ontwerpen, bouwen en vullen met instructiefilmpjes 

Daarnaast moet een POP voor elke medewerker ervoor zorgen dat diens opleidingsbehoefte in kaart wordt gebracht. Concreet betekent dat: begeleiding van de individuele werknemer bij het opstellen van zijn POP; implementatie van het POP-traject binnen de gesprekscyclus/beoordelingsmethodiek; en monitoring en eventueel bijstelling van het proces.