Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd) om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik dan op 'Cookies toestaan'. Lees hier onze cookieverklaring.

Cookies toestaan Weigeren

Optimaliseren kennisdeling

SLIM-project in het kort 

  • Medewerkers stimuleren om van elkaar te leren en zich naast hun werk te blijven ontwikkelen  
  • Interne expertise gebundeld aanbieden zodat alle medewerkers er toegang tot hebben  

Wie? 

Het familiebedrijf Van der Valk is een horecaonderneming met 92 vestigingen in Nederland en 35 in het buitenland. Binnen de organisatie werken alle hotels van oudsher separaat waardoor er onderling weinig contact is en de werkstijlen van elkaar verschillen. Daarin wil Van der Valk verandering brengen door de implementatie van het project ‘Optimaliseren kennisdeling’. Om onderlinge uitwisseling tussen de Nederlandse vestigingen te stimuleren, heeft Van der Valk Hotel Amsterdam-Oostzaan het voortouw gekregen in de uitrol van het project. 

Waarom? 

Als organisatie heeft Van der Valk de ontwikkeling van de medewerkers hoog in het vaandel staan en daarom heeft het concern zich gecommitteerd aan het doel om beste horecawerkgever van Nederland te worden. Om dit doel te behalen moet er een inhaalslag gemaakt worden op het gebied van het leren en ontwikkelen van medewerkers. Omdat de hotels separaat werken komt het voor dat afdelingen die op papier dezelfde naam hebben, verschillend en op een ander niveau werken – en daarin wil het concern nu uniformiteit aanbrengen. 

Wat? 

Afdelingen waar dit probleem voornamelijk speelt zijn de HR- en administratie-afdelingen. Ter bevordering van de medewerkers heeft Vander Valk twee teams opgezet die zich tijdens de initiatiefperiode van het project zullen bezighouden met het verkrijgen en opstellen van ontwikkelplannen voor de medewerkers van deze afdelingen. Daarnaast gaat het concern kennis, vaardigheden en ervaringen delen op drie fronten:  

  1. HR: met als aandachtsgebieden ‘ontwikkeling’, ‘functioneren’ en ‘bewustwording ongewenst gedrag’.  
  2. Privacy: op elke vestiging de nieuwe functie van Privacy Coördinator, en online een portal om kennis en ervaringen te delen. 
  3. Administratie: met onder meer leer- en verdiepingssessies voor administrateurs.