Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd) om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik dan op 'Cookies toestaan'. Lees hier onze cookieverklaring.

Cookies toestaan Weigeren

Samen sterker uit de crisis 2022

SLIM-project in het kort

  • Extra aandacht en tijd geven aan werkzoekenden die (nog) niet job-fit zijn. 
  • Afgeven van 250 loopbaan- en ontwikkeladviezen aan deze mensen

Wie?

Het projectteam ‘Samen sterker uit de crisis 2022’ hecht waarde aan persoonlijke groei, ontwikkeling en arbeidsvreugde van werkenden, met andere woorden: maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Met ‘werkenden’ worden dan ook niet alleen vaste werknemers bedoeld, maar juist ook flexwerkers, zzp’ers, mensen op een werkervaringsplaats of mensen die een traject volgen. Het projectteam bestaat uit de sociaal-maatschappelijke uitzendorganisatie Current Werkt (penvoerder); en drie soortgelijke organisaties: Particibaan; Blentt! en Human Diversity Solution. Het is bovendien de bedoeling dat in de nabije toekomst met meer MVO-gerichte bedrijven wordt samengewerkt.

Waarom?

Veel mensen hebben de afgelopen coronajaren hun baan verloren. Overheidsorganisaties hebben steeds vooral aandacht gehad voor de groep mensen die job-fit zijn, waardoor de niet-job-fitte groep nog meer het ondergeschoven kindje is geworden dan al het geval was. Maar deze doelgroep heeft juist extra tijd en aandacht nodig om op te kunnen klimmen op de participatieladder en een eigen plek te vinden op de arbeidsmarkt. Hieraan wil ‘Samen sterker uit de crisis 2022’ een bijdrage leveren. 

Wat?

Het project gaat van start met een nulmeting onder werkenden die klantcontact hebben met kandidaten die job-fit, bijna job-fit of niet job-fit zijn, waarbij wordt onderzocht hoe het staat met het werkgeluk. Hiervoor wordt een eigen scan ontwikkeld die ook bruikbaar is voor andere bedrijven die gericht zijn op MVO. Daarnaast bestaat het onderzoek uit 1-op-1-gesprekken met de kandidaten en een marktonderzoek. Vervolgens zorgt het projectteam dat er 250 loopbaan- en ontwikkeladviezen worden afgegeven, verdeeld over intern/extern personeel, flexwerkers, zzp’ers en mensen die een traject volgen bij een van de organisaties van het projectteam, of elders.