Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd) om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik dan op 'Cookies toestaan'. Lees hier onze cookieverklaring.

Cookies toestaan Weigeren

PPS'en regio Noord

08-01-2018

Ontmoeting

Vanuit het Techniekpact is voor en door de centra gezamenlijk gekeken naar de tot stand gekomen innovaties op het gebied van onderwijs vernieuwing, Leven lang blijven ontwikkelen en regionale samenwerking. En zijn vervolgafspraken gemaakt rondom samenwerking.

Mooie opkomst, inspirerende voorbeelden en goede gesprekken over #pps in NoordNederland. @Techniekpact @wijzijnkatapult pic.twitter.com/2RaOlKDAEL

— Stieneke Boerma (@Stienekeboerma) April 20, 2017 - @Stienekeboerma @Techniekpact @wijzijnkatapult

Ja inderdaad erg goed! grote variatie, maar ook veel samenhang/ werking — Bouke Bosgraaf (@BoukeBo) April 21, 2017
 

En een aantal concrete opbrengsten voor de vervolgagenda:

A: kennisdeling ontwikkeling centra

  • Publiekprivaat samenwerken; hoe doe je dat gelijkwaardig?
  • RIF aanvragen die in laatste fase zitten: afhandeling en fase daarna
  • Praktische insteek; schrijven van uren, gebruik accountant etc.
  • Hoe toon je aan dat je je doel hebt behaald
  • Peer reviews
  • Kleine bedrijven als partner; hoe die het best te faciliteren
  • Samenwerken en financieringsmodellen

B: bijdrage centra aan Noordelijk onderwijs/ arbeidsmarkt

  • Delen van social impact vanuit centers (burgers, bewoners)
  • Netwerk kaart van Noord Nederland maken
  • Rol centra in kader van vmbo
  • Meer verbinding vanuit centers tussen onderwijsinstellingen (ook universiteit)
  • Voorwaardenscheppend beleid vanuit overheden; analyse noord
  • Verbinding met landelijke partijen; topsectoren etc.
  • Private partijen; overlap, samenwerking en partijen die nog niet betrokken zijn
  • LLL vanuit centers

C: Inhoudelijke thema’s

  • Verbinding van buiten naar binnen; onderwijs toch te veel sturend?
  • Vakman nieuwe stijl; wat vraagt dat van docent en lerarenopleiding?
  • Zorg en technologie
  • Visie op leren voor de toekomst