Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd) om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik dan op 'Cookies toestaan'. Lees hier onze cookieverklaring.

Cookies toestaan Weigeren

Leren- en ontwikkelen binnen Digital Agencies

SLIM-project in het kort

  • Inzicht verkrijgen op de aanwezige kennis, skillset en kerncompetenties binnen de betrokken digital agencies
  • Het opzetten in implementeren van een Digital Agency Learning Academy, gebaseerd op blended learning

Wie? 

Dit project is een initiatief van twee digital agencies: Natwerk Groep en Bravoure BV. Natwerk en ‘dochter’ Unlike zijn twee snel groeiende digitale bureaus met passie voor creativiteit, effectiviteit, design en communicatie. Beide entiteiten zijn voor 100% onderling verbonden. Bravoure is een digital design agency in Amsterdam en gespecialiseerd in strategie, branding en digital experience. Bij het project zijn verder nog drie externe adviseurs betrokken. 

Waarom?

De markt waarin beide ondernemingen opereren, ontwikkelt zich extreem snel. Om hier adequaat proactief op in te kunnen spelen in plaats van alleen maar te reageren, moeten ze zich snel kunnen blijven ontwikkelen. Technologieën volgen elkaar in steeds korter tijdsbestek op en de concurrentie is groot. Zowel de Natwerkgroep als Bravoure behoren met hun snelgroeiende teams inmiddels tot de koplopers in de branche en ze willen deze positie graag behouden. Daarvoor is het van belang om inzicht te krijgen in de op dit moment aanwezige kennis, skill sets en kerncompetenties binnen de organisatie, en naar aanleiding daarvan een Digital Agency Learning Academy vorm te geven. 

Wat?

De eerste stap is het doorlichten van de betrokken ondernemingen om zo tot een gezamenlijk toekomstgericht opleidings- en ontwikkelplan te komen. Daarna focust het project zich op het opzetten, uitwerken en invoeren van een Academy, gericht op blended learning (ook wel hybride learning genoemd) voor het samenwerkingsverband. De methodiek wordt toegespitst op de doelgroep en ook het curriculum en de ontwikkelvorm worden hierop afgestemd. On the job wordt nieuwe kennis opgedaan die direct in de praktijk kan worden toegepast. Het doel is om de werknemers door middel van het aanbieden van een combinatie tussen maatwerkmodules en actieve begeleiding te motiveren tot continue investeringen in hun ontwikkeling.