Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd) om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik dan op 'Cookies toestaan'. Lees hier onze cookieverklaring.

Cookies toestaan Weigeren

QJOBB Academy

SLIM-project in het kort

  • Het opleiden van werknemers in de dienstverleningssector op zo’n manier dat zij beschikken over de juiste kennis en competenties
  • Het opzetten van een eigen academy met vier opleidingsmodules: Finance, Techniek, ICT en Duurzaamheid

Wie?

Het samenwerkingsverband wordt gevormd door twee partijen: Quro Groep B.V.  en Jobbex, beide actief in de arbeidsmarktregio Noordoost-Brabant. Quro is werkzaam in de fiscale, juridische en financiële sector voor zowel ondernemers als particulieren. Jobbex detacheert Europese IT-specialisten en engineers bij toonaangevende organisaties.

Waarom?

Voor medewerkers is het belangrijk om mee te bewegen in de nieuwe, elkaar in rap tempo opvolgende ontwikkelingen op het gebied van finance, ICT en techniek – denk aan onder meer real-time budgettering, blockchain, mobile first, cloud computingmodellen en (big) data. Een andere belangrijke reden voor het opzetten van een eigen academy ligt in het arbeidsmarktprobleem in de regio Noordoost-Brabant, waar vrijwel in alle sectoren een personeelstekort is of dreigt. Uit eigen onderzoek is gebleken dat het inkopen van opleidingstrajecten niet het gewenste resultaat oplevert omdat de algemene opleidingstrajecten niet voldoen aan de specifieke vraag van de organisaties en de medewerkers.

Wat?

De eerste stap is het onderzoeken welke kennis en competenties de huidige medewerkers nu en in de toekomst nodig hebben. Hierbij wordt het samenwerkingsverband ondersteund door een externe specialist. Het onderzoek mondt uit in een opleidings- of ontwikkelplan, waar de onderzoeksresultaten worden omgezet in praktisch ingerichte opleidingen die vervolgens worden geïmplementeerd. Deze inzichten vormen het vertrekpunt voor het verder uitwerken van een daadwerkelijke academy. Binnen deze academy worden per opleidingsthema tussen de twee en zes modules ontwikkeld, afhankelijk van de uitkomsten van het scholingsplan. Vervolgens wordt gekeken naar manieren van certificering. Uiteindelijk is het doel dat de academy een hub wordt waar ‘bijscholers’ hun kennis actualiseren en bijspijkeren.